Nu skapar vi framtidens serviceorganisation

För att kunna erbjuda kunderna bästa service satsar nu Hydria Water och skapar en helt ny service- och eftermarknadsavdelning. Nyanställda Jörgen Edelmalm och Peter Rosén Tengling leder arbetet, och har båda lång erfarenhet inom service och teknik.

-Det finns en stor potential på eftermarknaden med den här typen av produkter. Nu rustar vi för framtiden med vår nya serviceorganisation – vi ska ha service i världsklass!

Jörgen Edelmalm har rollen som servicechef på Hydria Water och har tidigare varit verkstadschef både på Processmodul i Motala och Elva AB.

-Jag har monterat både VA Teknik Sverige och Mellgård & Naijs produkter och kände till varumärket. Jag gillar branschen, tycker det är bra kvalitet på produkterna och ett härligt gäng att arbeta med. Det som driver mig är att få utveckla en verksamhet och vara en problemlösare – det är något jag brinner för, säger Jörgen och fortsätter:

-Kunden ska inte behöva höra av sig till oss, vi ska förekomma det och sätta upp en struktur för att förhindra driftstopp, till exempel genom en digitaliseringsprocess.

Jörgen utgår från Motala där han och det nyanställda serviceteamet flyttat in i de nybyggda kontoren hos Rasch som är en del av samma koncern – Hydria Group. Just nu består serviceteamet av tre personer men planen är att utöka teamet och rekrytering pågår.

Peter Rosén Tengling började sin anställning som eftermarknadschef den första oktober och jobbar tätt ihop med Jörgen.

-Vi gör det här uppdraget tillsammans som ett team – Jörgen har en oerhörd erfarenhet! Min roll är mer att jobba långsiktigt och bygga upp en helt ny organisation och ta ett strategiskt ansvar.

Peter har arbetat inom försäljning inom hela sin yrkesverksamma karriär. Åren 2006-2013 drev han det egna företaget Roséns glascenter innan det såldes till Ryds Glas där han jobbade kvar som konsult inom offentlig upphandling innan han kom till Hydria Water.

-Jag hade hört mycket positivt om företaget och att det var en stabil koncern.  Mitt mål är att man ska vända sig till oss i första hand för service, oavsett vilken maskin och leverantör. Nu rustar vi för framtiden – vi ska ha service i världsklass!

Nu skapar vi framtiden serviceorganisation